imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Тази статия не е обновявана повече от година. Имайте предвид, че съдържанието може да не е вече актуално.

Джони Айв разказва за Стив Джобс и дизайн културата в Apple


Логично е лидери като Стив Джобс или Тим Кук да са под светлината на прожекторите, когато става дума за Apple. Но безспорният гений на елегантния дизайн, запазена марка на Купертино, е не друг, а сър Джони Айв. В последното си интервю, Айв обсъжда отношенията си с покойния Стив Джобс и гледната си точка спрямо дизайна в Apple.

Джони Айв за Стив Джобс

Може би най-любопитната част от 35-минутното интервю е интересната случка в Италия, която Айв описва. По време на свое пътуване там, дизайнерът и Стив Джобс излизат на пазар. В определен момент и двамата забелязват – едновременно, любопитна промяна в отражението, попаднало върху острието на нож за продан.

Джони Айв изтъква, че това на пръв поглед дребно съвпадение, показва колко сходен е бил начинът на мислене при двамата. Всяка, дори най-незначителна промяна в дизайна на каквото и да е, не е оставала незабелязана от тях.

Джони Айв и Стив Джобс в офис на Apple

Айв допълва този разказ със спомени от по-началните дни на работата си с шефа на Apple. По онова време, дизайнерът на Купертино всячески се е опитвал да смекчи стриктния Джобс и начина, по който той отправял поглед към дизайнерските идеи.

„Притесняваш се прекалено много дали останалата част от екипа дизайнери ще те харесват“, бил отговорът на Джобс.

По думите на Айв, точно този начин на мислене на лидера на Купертино е изградил култура, в която екипът се фокусира върху дизайнерски решения от най-висока класа и нищо друго. Личните „моменти на деликатност“ остават извън уравнението на работния процес и не пречат на качествените финални решения.

Джони Айв за Apple

“Йерархиите и приоритите са нещо, за което сме изключително изрични в компанията“, изтъква Айв. „Работата ни не е да „изкараме пари“ за Apple. Наш дълг е да направим най-добрите продукти, които можем. Вярваме, че ако те са добри и ако ние сме компетентни – и свършим работата си при описването им добре, както и при изготвянето им, тези продукти ще са привлекателни. И като резултат от това, ще бъдат купени от потребителите. Когато те бъдат купени, тогава ще дойде ред и на печалбата“.

Джони Айв разговаря за Apple и Стив Джобс

С други думи, гениалният дизайнер отбелязва, че ядрото на дизайн културата в Apple не са финансовите облаги. Служителите по-скоро работят в насока иновация и изящен дизайн, а вкарването на двете в опаковката на Apple продуктите на свой ред води до печалба за всички, участвали в процеса.

Джони Айв допълва още, че всеки продукт на Apple; всеки дизайн, намесен в него, въплъщава идеите и вярванията на компанията от Купертино. Същевременно, това изкуство изразява и личностните характеристики на дизайнерите, които подготвят иновативните продукти на Apple.

“Продуктите са физическото проявление на един особен набор от убеждения“, заключва той. Ето и видео със самото интервю:

Източник: 9to5 Mac.

iPhone 7 article
Apple Inc. (AAPL)

Прочетохте ли това?

„Човек се стреми към невъзможното, знаейки, че накрая то ще се превърне във възможно“

Това е част от философията на датските майстори на висококачественото аудио от Bang & Olufsen. ... - Кликнете тук!