apple_future

Бивш маркетинг гуру на Apple разкритикува компанията

#Новини
2016. 06. 06.

Кен Сегал e човекът, който пръв реши да сложи малко “i“ пред продуктите на Apple (iMac, iPod, iPhone и т.н.), давайки начало на супер успешна тенденция, продължаваща и до днес. Той има централна роля и в осъществяването на култовата Think Different рекламна кампания. Наскоро, в материал за Guardian, Сегал разкритикува бившите си работодатели. 

В своята публикация Сегал изразява мнението, че Apple са загубили характерната за продуктите и маркетинговите послания на компанията простота. Именно тази простота, която е отличителна черта не само за хардуера и софтуера на компанията, но и за начина на опаковане на продуктите, облика на Apple магазините, дори и маркетинговите кампании, през годините се превърна в запазена марка на Apple.

Пешеходец минава пред стена с реклами на iPod през 2005 г.; снимка: Justin Sullivan/Getty Images
Пешеходец минава пред стена с реклами на iPod през 2005 г.; снимка: Justin Sullivan/Getty Images

Основен обект на критиките на Сегал е начинът на именуване на iPhone и най-вече “s” линията iPhone-и. Според него, брандирането на новите смартфони всяка втора година с буква “s”, само обърква хората и прави продаването им по-трудно, тъй като навява мисли, че ъпдейтът на устройството не е достатъчно сериозен. “Това е абсурдно, тъй като революционни функции, като Siri, Touch ID и 64-битовите процесори бяха представени именно при iPhone от “s” линията.”

Сегал, който е дългогодишен съветник на Стив Джобс и автор на книгата “Think Simple” (“Мисли просто”), смята, че като цяло напоследък става все по-трудно за обикновените потребители да се ориентират сред продуктите на Apple. В момента Apple предлага шест различни iPhone-а (iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE), четири различни iPad-а (двата размера iPad Pro, iPad mini, iPad Air) и три различни MacBook-а (Air, Pro и 12-инчовият MacBook), а комбинациите от цветове и параметри са стотици. Продуктовата гама на Apple постоянно се разраства, но това е така, защото от компанията се опитват да отговорят на различните нужди на различните потребители.

Тим Кук на фона на продуктовата гама на Apple по време на медийно събитие; снимка: AP Photo/Marcio Jose Sanchez
Тим Кук на фона на продуктовата гама на Apple по време на медийно събитие; снимка: AP Photo/Marcio Jose Sanchez

Ние сме склонни да се съгласим с Кен Сегал, че наименованията на продуктите могат да бъдат по-прости (особено след като до ”i” продуктите се наредиха и Apple Watch, Apple Music, Apple Pay). Все пак, ако имате проблеми да се ориентирате в океана от Apple продукти, винаги можете да направите проучване в интернет, да разгледате в нашия уебшоп, да се поразровите в imagazin.bg или да попитате Apple експертите в нашите магазини.

Добави коментар