apple-ios-9-ad-blocking-support

Още за блокирането на онлайн рекламите в iOS 9

#Новини
2015. 08. 13.

С излизането на iOS 9 през есента, потребителите ще могат да инсталират ad blocker-и, които да ограничават нежеланите реклами в Safari. Последно изследване определя това като “повратно събитие” за индустрията на мобилните реклами.

Според доклада на PageFair и Adobe броят на интернет потребителите, използващи софтуер за блокиране на онлайн рекламите, се е увеличил драстично в рамките на последната година. 200 милиона активни интернет потребители, или с 41% повече в сравнение с предходната година, ползват ad blocker-и. Ръстът при работещите с Mac е още по-впечатляващ – броят на потребителите на Safari, които са си инсталирали разширение за блокиране на нежеланите реклами се е увеличил със 71% – до 9 милиона. Според проучването, в България ad blocker ползват едва 16% от потребителите.

Тези цифри са обезпокоителни за компаниите, които разчитат на приходите от онлайн реклами, за да издържат своите сайтове. Според проучването на PageFair, през 2015 година техните загуби, дължащи се на ad blocker-ите, ще достигнат до $21.8 млрд, а тази цифра за 2016 г. ще бъде още по-внушителна – $41 млрд.13862-8986-Screenshot-2015-08-12-000232-l

Важно е да се отбележи, че само 1.6% от блокирания трафик се дължи на мобилните устройства, където блокирането на онлайн рекламите все още не е толкова разпространено, колкото при компютрите. Според PageFair, с идването на iOS 9 през есента, това ще се промени.Screen Shot 2015-08-13 at 3.46.46 PM

Излизането на iOS 9 ще бъде повратно събитие, тъй като новата операционна система ще позволи на потребителите лесно да инсталират ad blocker-и от App Store.

Мобилната версия на Safari има дял от 52% на пазара на мобилните браузъри и 14% от общия браузър пазар. От PageFair очакват с поддръжката на приложения за блокиране на онлайн рекламите, процентът на потребителите, които да използват ad blocker-и в мобилната версия на Safari да бъде около 16% (колкото е тази цифра при мобилния Firefox).

В iOS 9 рекламите няма да бъдат блокирани по подразбиране, но потребителите ще могат лесно да си инсталират ad blocker от App Store.

Защо това се определя от някои като удар по Google?

Голяма част от приходите на Google се дължи на рекламите в интернет, а компанията е най-големият онлайн рекламодател. Според изследване на Goldman Sachs около 75% от рекламните приходи на Google се дължат на реклами, видени на iOS устройства. За тези цифри допринася фактът, че търсачката по подразбиране в iOS е тази на Google – нещо, за което от Google плащат на Apple милиарди долари. (Потребителите могат да сменят своята търсачка по подразбиране от Settings > Safari, но много малко хора го правят).

Взаимоотношенията между Apple и Google винаги са били сложни. Това, което е сигурно е, че добавянето на ad blocker-и за Safari в iOS 9 ще облагодетелства крайните потребители, тъй като ще можем да сложим край на досадните реклами, извиращи от всеки прозорец  на нашия браузър.

Източник: PageFair, снимка: The Next Digit

Добави коментар