belkin-ultimate-pro-ipad-air-2

Бъдещият “iPad Pro” може да засили пазара на “2 в 1” устройства

#Новини
2015. 08. 27.

Анализаторите от IDC прогнозираха, че пускането на iPad с по-голям екран може да даде сериозен тласък на позамрелия пазар на устройства “2 в 1”.

Устройствата “2 в 1” се стремят да съвместяват в себе си едновременно качествата на лаптопите и таблетите. Повечето “2 в 1” устройства, които в момента са на пазара (тук сред лидерите са Microsoft Surface и Lenovo Yoga), обаче са направили прекалено много компромиси в стремежа си да вземат най-доброто от света на компютрите и този на таблетите. Според Райън Райт от IDC повечето настоящи “2 в 1” модели са скъпи, неатрактивни и обременени с не особено популярния сред потребителите Windows 8.

SurfacePro3Primary_Print
Microsoft Surface Pro 3; снимка: Forbes

Рейт прогнозира, че годишният ръст на “2 в 1” сектора за 2015 г. ще бъде 86.5%. Според него, за последните две години броят на производителите, предлагащи подобни устройства, се е увеличил от 14 на 40. Този факт, комбиниран с подготвяния от Apple по-голям iPad и пускането на Windows 10, може да се превърне в повратна точка за пазара на “2 в 1” устройствата. Големият ръст в продажбите на тези устройства може да дойде от бизнеса.

Ще отнеме известно време, но очакваме, че щом IT отделите на фирмите направят оценка на Windows 10, както и на очаквания iPad Pro, ще започне процес на замяна на някои от преносимите компютри и лаптопи с “2 в 1” устройства.

Вече ви показахме какво може да очакваме от бъдещия iPad Pro. Засега вътрешните източници не споменават, че това устройство ще има сваляща се клавиатура (говори се само за стилус, който да се продава отделно), но съществува и такава възможност, в случай, че iPad Pro има още един порт за свързване (независимо дали USB-C или Lightning).

Въпреки прогнозите на IDC за ръст в продажбите на “2 в 1” устройства, от компанията не са оптимисти нито за пазара на компютри, нито за този на таблети. Според тях за 2015 година цялостният РС пазар ще отбележи спад от 8.7%, а този на таблетите – от 8%. От IDC прогнозират, че  ще има ръст на пазарния дял на таблетите с размер на екрана по-голям от 10 инча и “2 в 1” устройствата. Така, до 2019 година, те ще достигнат до дял от 39.5% в сравнение с миналогодишния им пазарен дял, който беше 18.6%.

Дали тези прогнози ще се сбъднат, колко популярни ще бъдат в бъдеще “2 в 1” устройствата и дали iPad Pro ще допринесе за ръста на популярността на големите таблети, предстои да разберем.

Източник: AppleInsider, главна снимка: 9to5Mac

Добави коментар