Ето я и първата „жертва“ на рекламните войни в iOS 9

#Новини
2015. 09. 19.

През лятото iOS разработчици обявиха своебразна „война“ на онлайн рекламите в очаквания iOS 9. Това се случи след като стана ясно, че браузърът Safari поддържа приложения, които да филтрират интернет съдържанието. Оказва се обаче, че тази война не е толкова лесна…

Марко Армънт е съосновател на Tumblr и разработчик на популярния ап Instapaper. С излизането на iOS 9, Армънт стана и създателят на най-популярното приложение за блокиране на реклами в App Store – Peace. Но ето, че въпреки успеха си, програмистът взе радикално решение – да изтегли приложението си от каталога с апове на Apple.

Просто не се чувствам правилно,

е лаконичният коментар на Армънт.

Peace стана абсолютен хит с излизането си, акумулирайки 12000 сваляния само за няколко часа на цена от $2,99. Същевременно обаче, разработчикът обяснява, че изпитва угризения от факта, че може би пречи на създателите на съдържание като медии и блогове да изкарват пари от текстовете си.

По думите му, директорията, която използва – Ghostery, не разграничава кои са „добри“ реклами, и кои – „лоши“. Това води до своеволност, която според Армънт просто не е етична.

Мобилните устройства са изключително подвластни на именно „лоши“ реклами, поради малкия екран, тарифните планове, които зависят от „изконсумираните“ данни и много други фактори. Тежките, агресивни реклами може да забавят изключително много сърфирането в интернет и поради това някои iPhone притежатели избират да си инсталират приложения, подобни на това на Армънт.

Разработчикът на Peace може да е подписал примирие със света на онлайн рекламите, но неговите колеги нямат подобни сантименти. Именно Crystal на Дийн Мърфи, за който ви споменахме през месец юли, достигна до лидерска позиция на платените апове в американския App Store. Явно е, че въпреки първата жертва, войната срещу рекламите при iOS 9 продължава с пълна сила.

Източник: Quartz; заглавна снимка:

Добави коментар