iPhone-6-Plus-rulez-cover

Защо разработчиците предпочитат iOS пред Android

#Новини
2015. 04. 16.

Пазарният дял на Android устройствата е по-голям от този на iOS. Статистиката за печалбите на разработчиците обаче показва, че платформата на Apple се оказва по-доходоносна.

Според последни данни, представени от App Annie, свалените от App Store приложения са генерирали доста повече приходи в сравнение с тези, които са “дръпнати” от Google Play. Този факт е още по-впечатляващ, имайки предвид колко повече на брой са приложенията, изтеглени от Android потребителите.ios-android-revenue

Тези цифри недвусмислено показват тенденцията, с която разработчиците от доста време са наясно – iOS потребителите са по-склонни да плащат за приложения в сравнение с хората, използващи Android устройства. Това дава своето отражение и върху действията на самите разработчици, като обикновено тези от тях, които тепърва стъпват на пазара или разполагат с ограничен бюджет, започват първоначално да произвеждат своите приложения за iOS, преди да създадат и версии за Android.

Към момента от Apple са изплатили повече от $25 милиарда на разработчиците на приложения за iOS.

Анализаторът Бенедикт Еванс изрежда няколко фактора, които, според него, са в основата на превъзходството на iOS по отношение на доходността на платформата за разработчиците.

  1. Пазарният дял на Android устройствата е най-висок в страните със сравнително нисък среден доход на населението.
  2. Много от хората в тези държави нямат кредитни карти, а Google доста бавно започна да предлага опцията за таксуване от оператора.
  3. Средната цена на смартфоните с Android е $250-$300, докато тази на iPhone е $600. Хората, които са готови да дадат повече пари за самото устройство изпращат сигнал, че биха плащали и за приложения. Дори тези, които ползват Samsung Galaxy S5 (идентичен по цена с iPhone-а), а те съвсем не са масата от Android потребители, плащат по-малко за приложения.
  4. Цялостната концепция, която Apple предлага, е коренно различна от Android. Хората, привлечени от нея, е по-вероятно да похарчат пари за приложения.
  5. Реципрочност: ако разработчиците са на мнение, че Android потребителите не са склонни да дават пари за приложения, това дава отражение – програмистите започват да правят вместо платени приложения, по-евтини или безплатни такива, които да се издържат от реклами.

Източник: BGR.com

Добави коментар