Angela-Ahrendts-Apple-Store-cover

Каква е тайната на успеха на Apple Store?

#Новини
2016. 01. 29.

През изминалата година Apple предприе дръзки Apple Store планове, които да доведат до мащабна инвазия – от Латинска Америка, през Близкия Изток, до, естествено, ключовия Китай. Отвъд красотата в дизайна на обектите и удоволствието да попаднеш в изумителния им интериор, лежи още един детайл. Служителите в тях.

Именно за тях говори в интервю пред Fast Company Анджела Арендс – директорката на търговската мрежа и онлайн магазините на Apple. Арендс безспорно е нов кадър за Apple ръководството. Допреди две години, тя беше главният изпълнителен директор на модния гигант Burberry. По време на работата си там, тя явно е разучила тайните на успеха при търговските обекти: служителите на Apple Store са рекордьори. Но по какво?

Оказва се, че текучеството при Apple Store е изключително ниско – 81% от работниците в Apple Store остават на постовете си, а едва 19% напускат търговските обекти на Apple. Това може да ви изглежда много, но секторът на търговията на дребно е един от най-кошмарните, що се касае до текучество на персонала.

Арендс с Apple Store служители.

За страхотните резултати на Apple, по думите на Арендс, има една особена причина:

Служителите на Apple Store не са просто персонал, а мениджъри, ключова част от преживяването Apple.

„Добрите резултати, които нашите Apple Store служители показват, са така, защото те се чувстват свързани. Чувстват се като едно цяло с Apple. Нямат усещането, че са просто някой там, безлична фигура, която просто работи с клиенти. Аз самата не ги виждам като продавач-консултанти. Гледам на тях като на мениджъри в компания, които докосват клиентите със същите продукти, които Джони Айв и другите са създали. Някои трябва да осъществи тази връзка по прекрасен начин и това са нашите Apple Store работници“, изтъква Арендс.

Нов Apple Store дизайн в Абу Даби.

Гледната точка на Арендс безспорно е част от причината, заради която Burberry успя да достигне такива висини. По време на първите си шест месеца в Apple, директорката предприе мащабно пътешествие. Целта? Да посети 40 различни Apple Store обекта по света и да срещне служителите в тях. По думите ѝ, цялото това преживяване е било вдъхновяващо и подсилващо визията ѝ.

Несъмнено Арендс е повече от интересна личност и можем да ѝ отдадем немалка част от легендарното представяне на Apple наскоро. Предвид амбициозните планове за Apple Store по света, фигурата ѝ тепърва ще оказва влияние в оперативната дейност на компанията от Купертино.

Източник: Fast Company, 9 to 5 Mac. Заглавно изображение: Business Insider.

Добави коментар