apple_q1_2015_imagazin_cover

Ключовите изводи за Apple от Q2

#Новини
2015. 04. 28.

Китай минава САЩ по продажби на iPhone, iPhone 6 остава голям хит на пазара, App Store бележи възход, а iPad падение. Повече за тези и други тенденции, четете тук.

Apple продължава да расте

През последното тримесечие на календарната 2014 година Apple беше компанията в света с най-голяма печалба, задминавайки Gazprom. За януари-март 2015 цифрите говорят за $58 млрд приходи, което е с 27% повече в сравнение със същия период на миналата година. За последните 6 тримесечия Apple е придобил 27 компании. Въпреки това технологичният гигант приключи настоящето тримесечие с умопомрачителните $194 млрд кеш.TotalRev

iPhone 6 остава голям хит на пазара

61.2 милиона продадени iPhone-a, което е втори резултат в историята и представлява 40% ръст в сравнение със същия период на предходната година. 20% от активните потребители на iPhone вече имат iPhone 6 или 6 Plus, така че има още накъде да се развиват продажбите на последния модел смартфон на Apple, според Тим Кук. Освен това от Apple регистрират най-големия брой потребители на други платформи, преминали на iPhone. Разработени са над 1000 Health Kit приложения, а повече от 60 000 iPhone ползватели са се записали в тях. Продажбите на iPhone са се увеличили повече от два пъти в Корея, Сингапур и Виетнам.iPhoneSales

Всички продажби растат с изключение на тези на iPad

IPhone 6 води класацията, но и останалите източници на приходи за Apple бележат развитие.

Мас – 4.7 милиона продадени компютъра, което е ръст от 10% в сравнение с миналата година – едно отлично постижение, имайки предвид, че за периода глобалният пазар на компютри се е свил със 7% по данни на IDC. Освен това приходите от продажби на Мас надминават тези от iPad едва за втори път от 2011 година.

App Store – приходите от услугите на Apple са нараснали с 9% до $5 млрд. App Store е превел на разработчиците на приложения 70% повече постъпления в сравнение с Google Play за мартенското тримесечие. Приходите на App Store са се увеличили с 29% в сравнение с предишното тримесечие, а в Китай ръстът на годишна база е над 100%.

iPad – на годишна база спадът на продажбите е с 23% – от 16 милиона продадени iPad-a през 2014 до 12.6 млиона през тази година. Това обаче не отчайва Тим Кук, според когото ролята на iPad в бизнеса ще продължава да нараства, а освен това устройството остава популярно сред хората, купуващи таблет за първи път – 40% от тях избират iPad в САЩ, а в Китай цифрата достига до 70%.revbyproduct

Ролята на Китай се увеличава

Китай стана най-големият пазар за смартфоните на Apple, изпреварвайки дори “родния” САЩ. Китайският пазар, включващ също Хонгконг и Тайван, регистрира рекордни приходи – $16.8 млрд, което е цели 30% от общите продажби на компанията. Тук отново iPhone води класацията с ръст на продажбите на годишна база от над 70%, а тези на Мас се повишиха с цели 30% на фона на общия китайски РС пазар, отбелязал 5-процентен спад.RevbyRegion

Графики: Mac Stories

Добави коментар