Tim-Cook-yeah-cover-746x419

Ключовите изводи за Apple от Q4 2015

#Новини
2015. 10. 29.

Вече ви запознахме с финансовите резултати на Apple за последното тримесечие. Сега е моментът да направим и бърз анализ на най-важните тенденции, които те очертават.

Цифрите от Q4 препотвърдиха някои факти, които са ни известни от резултатите на Apple за предишните периоди на тази финансова година – Q1, Q2 и Q3. Нарастващото значение на китайския пазар за Apple, мощта на iPhone, фактът, че все повече потребители минават от Android на iOS, и спадът в продажбите на iPad не са нищо ново за тези от вас, които следят новините около Apple. Но нека все пак се спрем на по-важните моменти от Q4 точка по точка.

Китайската експанзия

0061Rd1Cjw1ex8j1ve91ej32c0340hdu-780x1170Известните проблеми, пред които китайската икономика е изправена, изглежда не се отразяват на продажбите на Apple. Приходите от този пазар почти са се удвоили в сравнение с миналата година. Тим Кук спомена, че плановете на Apple в Китай не са краткосрочни, а са насочени “за десетилетия напред”, а тази страна представлява интерес не само като източник на продажби, но и като потенциал за разработване на приложения. Очаква се технологичният гигант да има 40 магазина в Китай към средата на следващата година. И има защо: китайските потребители купуват продуктите на Apple като топъл хляб. Ето един пример: от гледна точка на iPhone, Apple бележи ръст от 87% в Китай при положение, че пазарът на смартфони се е увеличил с едва 4%.

От Android на iPhone

Move-to-iOSТим Кук разкри, че 30% от купуващите си за пръв път iPhone са преминали към Apple от Android устройство, което е нов рекорд.

Apple Pay се разраства

Местата, където услугата за разплащане през iPhone, iPad и Apple Watch ще бъде налична, постепенно се увеличават. Към САЩ и Великобритания до края на годината ще се присъединят Австралия и Канада, а през 2016 година Apple Pay ще могат да ползват и потребителите от Испания, Сингапур и Хонг Конг.

Корпоративните продажби на Apple

apple-ibm-coverВече ви съобщихме, че компютрите на Apple ще заемат все по-централно място сред служителите на IBM. Досега в IBM са внедрени над 30 000 Mac-a, като всяка седмица се добавят по 1900 нови. Отзивите засега са отлични, а от IBM твърдят, че Mac-овете им спестяват по $270 долара на компютър, тъй като, както всички знаем, тяхната поддръжка е много по-лесна в сравнение с тази на Windows компютрите. Тим Кук сподели, че инвеститорите не трябва да подценяват възможностите корпоративните продажби на Apple, които за кратко време успяха да отбележат голям прогрес.

Apple News е по-популярен от Apple Music

Apple-Music-3Вече знаете, че Apple Music има 6.5 милиона плащащи абонати. Агрегатът за новини Apple News обаче се ползва от повече от 40 милиона потребители по данните на Тим Кук.

HomeKit, HealthKit и услугите на Apple

Приходите на Apple от услуги достигнаха своя исторически максимум през това тримесечие ($5.1 млрд.), което се дължи главно на приложенията и App Store бизнесът, отбелязал ръст от 25%. Освен това, в AppStore вече са налични повече от 1600 HealthKit приложения, а над 50 производителя разработват аксесоари, съвместими с HomeKit платформата.

Apple Watch

apple-watch-live-1-980x420Както се очакваше, от Apple не обявиха конкретни цифри за продажбите на Apple Watch, но отбелязаха, че те са надминали очакванията. Вече има над 13 000 приложения, налични за часовника на Apple.

Mac-овете отново “избиват рибата”

При спад от 11% в световния пазар на компютри, Apple е успял да продаде 5.7 милиона Mac-a за тримесечието, регистрирайки нов исторически максимум. Дали не можем да отдадем заслугата за това и на новия изключителен 12-инчов MacBook, който е по-тънък от MacBook Air и носи много иновации в себе си?

iPad е в беда

iPad-mini-4-kijelzo-coverТенденцията за спад в продажбите на iPad, очертана през последните тримесечия продължава да бъде в сила. За пръв път от 2011 година насам са отчетени под 10 милиона броя продадени iPad-a за тримесечието. Предстои да разберем дали появата на новия iPad Pro ще бъде в състояние да спре стремглавия спад в продажбите на таблетите на компанията.

Източник: Cult of Mac

Добави коментар