apple

Най-интересните моменти от Apple Q3

#Новини
2015. 07. 22.

Apple обяви статистиките на компанията за второто календарно тримесечие на тази година, и сред тях безспорно има място за възхита. В разговора пред журналисти участваха самият главен изпълнителен директор Тим Кук и главният финансов директор на компанията Лука Маестри. Ето и някои от най-важните моменти от дискусията!

Приходите за тримесечието (което е трето във фискалната година на Apple) са се увеличили с рекордните 33% до цели 49,6 милиарда. Нетната печалба възлиза на 10,7 милиарда, като за техния обем има един главен виновник: iPhone.

Смартфонът на Apple продължава да жъне небивал успех, като огромна роля изиграва повишената популярност на компанията в Китай. Тим Кук и преди е споменавал важността на азиатския мастодонт за Apple, и статистиките само потвърждават това.

Китай отбелязва шокиращо увеличение от 112%, що се касае до приходите от продажби на Apple продукти. App Store приходите са скочили двойно, изстрелвайки азиатската държава на второ място като най-значим пазар след традиционния лидер – Северна и Южна Америка. Разгръщането на китайския пазар е довело до 37% повече продажби на iPhone, което е своебразен рекорд за компанията.

През изминалата година Китай бетонира значимостта си като регионален пазар. Снимка: CultofMac

Европа и Япония също отбелязват напредък, но той бледнее в сравнение с китайския бум. Европейските приходи са с ръст от 19% до 10,3 милиарда долара, а Япония се отчита с 2,9 милиарда долара, или 9% увеличение спрямо 2014.

Естествено, в разговора нямаше как да бъде подминат и Apple Watch, с множество слухове около продажбите му и ролята му за успешното тримесечие. Тим Кук обаче не уточни точната бройка на продадени смарт часовници. Единственият му коментар беше, че Apple Watch се е пласирал на пазара повече от задоволително спрямо вътрешните очаквания на компанията.

Тим Кук реши да запази продажбите на Apple Watch в тайна. Снимка: 9to5Mac

Финансовият директор Маестри допълни, че Apple Watch се е представил по-добре, отколкото iPhone или iPad по време на тяхното откриване като пазарни продукти. Това отключи множество спекулации – повечето от които се въртят около бройка, надвишаваща 3 милиона продадени продукта. Причината? При излизането на пазара си, iPad продаде точно над 3 милиона бройки за фискалното тримесечие.

Предстои да видим кога Apple ще предложи официални статистики за Apple Watch, които да оформят мястото на смарт часовника в Apple статистиките. Междувременно, покрай еуфорията около мобилните устройства на компанията, Mac тихомълком отбеляза 9% увеличение в продажбите си. Интересен феномен, предвид рязко пропадащото търсене на настолни компютри в глобален мащаб!

Източник: Apple Insider.

Добави коментар