Kantar-iPhone-EU-2015Q1-cover-746x419

Пазарният дял на iPhone бележи ръст в Европа

#Новини
2015. 08. 07.

Проучване на Kantar сочи, че през второто тримесечие на 2015 година пазарният дял на iPhone се е увеличил в Европа, но е намалял в САЩ. Вижте подробностите тук.

Kantar Worldpanel ComTech всяко тримесечие представя своите данни за продажбата на различните марки смартфони по света. И преди сме ви показвали някои от резултатите от пазарните проучвания на Kantar. Това, което прави впечатление, ако се вгледаме в данните от проучването за второто тримесечие на 2015 година, е, че Apple губи позиции единствено на родния си пазар – американския (-2.3%). Компанията от Купертино се връща към растежа на всеки от петте големи пазара в Европа – Великобритания, Франция, Германия, Италия и Испания.

Друг любопитен момент от пазарното проучване на Kantar са подбудите, които потребителите изтъкват при избора си на смартфон. Основният мотив, който Android потребителите посочват, е цената на устройството. Клиентите, които се спират на iPhone пък мотивират своя избор с по-широк кръг от фактори.

Въпреки, че размерът на екрана придоби по-голяма важност за iOS потребителите след пускането на iPhone 6 и iPhone 6 Plus, основните фактори, които ги мотивират за покупката на iPhone са надеждността и дългия живот на смартфона, както и качеството на материалите, които са използвани за изработката му.

Пазарен дял на операционните системи в различните страни
Пазарен дял на операционните системи в различните страни

Според Kantar пазарната динамика в САЩ е много по-различна от тази в останалия свят.

Докато екосистемата на Android в Европа и Китай предлага избор от повече марки, в САЩ наблюдаваме сериозна консолидация, като Samsung и LG са отговорни за 78% от всички продажби на Android. LG е големият победител за тримесечието. Компанията не само удвои своя пазарен дял в САЩ, но и за пръв път успя да привлече повече клиенти, купуващи първия си смартфон, в сравнение със Samsung.

Независимо от движението на пазарния дял на Apple в различните региони на света, компанията от Купертино е прибрала повече от 90% от общите печалби на глобалния пазар на смартфони.

Източник: Kantar Worldpanel

Добави коментар