Apple-India-nincsstore-cover

Пречки за отварянето на Apple Store магазини в Индия

#Новини
2016. 05. 30.

Наскоро Тим Кук посети Индия, но това съвсем не означава, че плановете на компанията от Купертино за отваряне на собствени магазини в азиатската страна са станали по-близки до осъществяването си.

Усилията на Apple да отвори първия си търговски обект в Индия не са от вчера, но засега удрят на камък, като предпоставките за този неуспех са няколко. Едната е, че чуждите компании, продаващи своите стоки в Индия, трябва да закупят 30% от компонентите им от местни търговци, в случай, че искат да отворят собствен търговски обект. Apple, който произвежда повечето от своите продукти в Китай, изглеждаше близо до постигането на специална спогодба, изключваща компанията от това задължение. Сега обаче нещата стоят по друг начин, особено след като финансовият министър на Индия Арун Джайтлей ратифицира решение, според което Apple трябва да се съобрази с местното законодателство и да спази „правилото за 30-те процента“.

Това решение все пак не е окончателно, но до промяната му може да се стигне само след намесата на министър председателя на Индия Нарендра Мори. Индия може да направи изключение за някои компании, които по тяхна преценка произвеждат най-високотехнологичните продукти, но засега Apple не си е извоювал такъв статут.

Тим Кук с министър председателя на Индия Нарендра Мори
Тим Кук с министър председателя на Индия Нарендра Мори

Компанията от Купертино се нуждае от засилване на продажбите на iPhone в развиващите се страни, а Индия е вторият по големина и най-бързо развиващият се пазар на смартфони в света. Наличието на Apple Store магазини може да помогне за популяризирането на iPhone и останалите страхотни Apple продукти, тъй като хората ще имат възможност да се докоснат до тях от първо лице и да зададат своите въпроси на компетентни консултанти. В момента продуктите на Apple се предлагат в Индия онлайн и в мрежата на някои местни търговци. Въпреки това, през последното тримесечие продажбите на iPhone в страната са се увеличили с 56%.

A pedestrian walks past an Apple iPhone 6 advertisement at an electronics store in Mumbai, IndiaПроблемите пред Apple в страната на Ганди са свързани и с предпочитанията на индийците към по-бюджетните смартфони, докато продуктите на Apple се ситуират в премиум сегмента. Освен това, съществуващата политика в Индия насърчава местното производство, като за всяка употребявана вносна стока прилага митническа такса в размер на огромните 300% от стойността на продукта.

Предстои да разберем дали от Apple ще успеят да се преборят с индийското законодателство и да увеличат присъствието си в страната.

Източник: The Verge

Добави коментар