Empty movie theater

Слабият старт в САЩ на филма “Стив Джобс” продължава

#Новини
2015. 11. 02.

Въпреки, че първите отзиви на кино критиците за филма бяха изключително положителни, а Майкъл Фасбендер направи заявка за Оскар, “Стив Джобс” стартира доста слабо в САЩ.

След като през дебютния си уикенд лентата регистрира приходи от едва $7.3 млн., то тази седмица положението беше още по-отчайващо: приходите достигнаха само $2.58 млн. Тези цифри изведоха филма на последно място в топ 10 на бокс офиса с едва $1035 на киносалон. Това изглежда доста жалко на фона на $130 250 средно на салон, които лентата постигна през уикенда, когато филмът беше пуснат само в 4 избрани салона в Ню Йорк и Лос Анджелис.  След успеха на неговата предпремиера, наредила “Стив Джобс” на 15-то място по приходи за всички времена, провалът на филма в бокс офис класациите изглежда изненадващ.

steve-jobs-movie-cover-746x419Филмът с бюджет от $30 млн., режисиран от носителя на Оскар за “Беднякът милионер” Дани Бойл, чийто сценарий е дело на друг лауреат на престижната награда – Аарън Соркин (“Соцаилната мрежа”), бе приет отлично от критиците. Защо обаче хората не се стичат в киносалоните, за да видят Майкъл Фасбендер в ролята на Джобс, Сет Роугън като Стив Возняк, Кейт Уинслет като Джоана Хофман и Джеф Даниълс като Джон Скъли?

Според някои специалисти, има пренасищане на публиката по темата за Стив Джобс. Това е третата лента за легендарния съосновател на Apple, излязла след неговата смърт през 2011 година. Предишните две имаха доста съмнителен успех – биографичният филм с участието на Аштън Кътчър като Джобс и документалната лента на Алекс Гибни. Според нас обаче има теми в киното, които се експлоатират с доста голям успех, в продължение на много години и незнайно защо още не са писнали на критиците, даващи мнението си за Оскарите – сами можете да се досетите кои са тези сюжети.

Друга причина за слабия старт на “Стив Джобс” може би се крие и в американската публика, която приветства далеч по-възторжено филми като “Трансформърс” в сравнение с по-сериозните ленти. Освен това, Майкъл Фасбендер може би не е сред най-популярните лица в Холивуд и не представлява такъв магнит за зрителите, какъвто биха били Леонардо ди Каприо или Крисчън Бейл, отказали да изиграят ролята на Джобс.

screen-shot-2015-07-01-at-10-52-11-amСпоред Том О’Нийл от GoldDerby заглавието на филма също е доста зле подбрано, като само цитирането на името на съоснователя на Apple не е достатъчно да грабне вниманието на зрителите. Напротив, “Стив Джобс” само би ги накарало да си кажат – “Това вече сме го гледали”.

Продуцентите на филма от Universal все още не са отговорили официално на въпросите за слабия старт на “Стив Джобс”, но със сигурност тайничко се надяват към януари, когато ще бъдат обявени номинациите за тазгодишните Оскари, да се зашуми повечко около лентата.

На нас ни остава само да изчакаме премиерата на филма в България, за която все още не е насрочена дата и да видим със собствените си очи филма, преди да го оценим.

Източник: Cult of Mac

Добави коментар