crystal-iphone6-hero

Топ iOS 9 ad blocker-а Crystal позволява някои реклами

#Новини
2015. 09. 26.

Crystal, един от най-популярните ad blocker-и в iOS App Store, позволява на рекламодателите, които платят определена такса, да заобикалят филтрите на приложението.

Wall Street Journal съобщава, че създателят на приложението Дийн Мърфи, за когото вече сме писали, е постигнал договореност с компанията Eyeo, стояща зад популярния ad blocker за компютри AdBlock Plus. Около 70 компании, сред които Google и Microsoft, в момента плащат на Eyeo, за да могат техните реклами да преминат през филтъра на ad blocker-а. Сега от Eyeo са се насочили към разработчиците на други ad blocker-и, като отправят предложения за сключване на договорености, според които, срещу определено заплащане някои реклами да могат да заобикалят и техните филтри.

Броят на свалянията на популярните ad blocker-и за първата седмица на iOS 9; източник: Apptopia
Броят на свалянията (в хиляди) на популярните ad blocker-и за първата седмица на iOS 9; източник: Apptopia

Изглежда, че собственикът на Crystal Дийн Мърфи е приел офертата на Eyeo. Той споделя, че ще включи в своето приложение опция, според която “приемливи” реклами ще могат да бъдат показвани на потребителите. Тази настройка ще бъде активирана по подразбиране, а в замяна Мърфи ще получава фиксирана месечна такса от Eyeo. Въпреки, че детайлите около точния размер на сумата остават неясни, Мърфи твърди, че основният му стимул да включи тази опция в своето приложение не е финансов. Пред Wall Street Journal той споделя, че иска хората да имат възможност да подкрепят рекламодателите, повечето от които са силно зависими от онлайн рекламите за своите приходи.

Въпреки, че Crystal е наличен в App Store от около една седмица, приложението вече е генерирало приход от около $75 000 за своя създател.

14379-9878-Group+++Rectangle+137-lПоявата на iOS 9 с нейните възможности за добавяне на ad blocker-и предизвика различни реакции както сред разработчиците, така и сред рекламодателите. Някои компании вече предприеха алтернативни подходи, за да избегнат филтрите на ad blocker-ите. Такава е Secret Media, която се стреми да направи своите видео реклами неразгадаеми за блокиращия софтуер, подпомагайки разчитащите на онлайн рекламите. Въпреки това, от компанията осъзнават защо потребителите искат да има блокиране на досадните реклами.

Броят на банерите е твърде висок. Ако към тях прибавим и видеата, и всичко останало, вече става прекалено. В момента рекламният пазар е полудял.

Поради тази причина от Secret Media възнамеряват да работят само с такива рекламодатели, които няма да бомбардират потребителите с прекалено много и нискокачествени реклами.

Вече ви съобщихме, че авторът на един от най-популярните ad blocker-и, Peace, изтегли своето приложение от App Store по етични причини. Предстои да разберем в каква посока ще тръгне бизнесът, зависим от онлайн рекламите: дали ще се бори за заобикаляне на филтрите на ad blocker-ите или пък ще се примири с тяхното съществуване и ще потърси други начини за таргетирана реклама.

Източник: Wall Street Journal, главна снимка: iMore

Добави коментар