Phil-Schiller-App-Store-cover

Apple анонсира сериозни промени в App Store

#Новини
2016. 06. 09.

Само няколко дни преди началото на WWDC 2016, вице президентът по маркетинга на Apple – Фил Шилер, обяви някои сериозни промени, които компанията е подготвила за App Store през тази година.

Шилер изтъкна, че заедно с неговия екип са работили в три основни направления: по-бързо одобрение на приложенията в App Store; добавяне на нови бизнес модели към магазина за приложения, както и подобряване на откриваемостта на приложенията от потребителите. Накратко, най-големите промени, които ще бъдат видими за обикновените потребители, са свързани с появата на реклами на приложения при търсенето в App Store, както и възможността за годишен абонамент за един app или група от приложения. Но нека се спрем малко по-подробно на всеки от трите елемента, за които Шилер говори.

Намиране на приложения

Може би най-голямата промяна в App Store е, че Apple вече ще показва реклами на приложения при търсене в App Store.

App Store е пълен със страхотни приложения, но намирането на това, което търсите, не винаги е толкова лесно. Вече ви съобщихме за плановете на Apple в това отношение, а изглежда сега Фил Шилер потвърждава част от нашите предположения.

“Нашият магазин не е за продан”

– заяви Шилер и изтъкна, че в резултатите от търсенето в App Store, ще се появява само една реклама, която ясно ще бъде откроена като реклама.

app-storeApple ще приема реклами само от разработчици с приложения в App Store, така че да бъде намален spam-ът. Разпределението на рекламите между разработчиците ще се осъществява на аукционен принцип, който според Apple ще бъде еднакво справедлив както за утвърдените разработчици, така и за по-малките.

Бета версия на новата система ще стартира това лято, а след като бъде тествана, Apple ще я въведе първоначално в САЩ.

Бизнес модел

От Apple са решили да позволят абонаментния бизнес модел да намери по-широко приложение. В момента, в App Store, този принцип е валиден само за новинарските приложения и за някои публикации, за които можеш да се абонираш. Нововъведението ще има огромно значение за разработчиците, които имат повече приложения в App Store – така, вместо потребителите да трябва да се абонират за всеки app поотделно, ще могат да ползват пакетен абонамент за всички приложения. Опциите тук ще бъдат много, а разработчиците ще могат да избират измежду повече от 200 ценови варианта, различни цени за различни територии и др., което ще придаде голяма гъвкавост на модела. Ако даден разработчик реши да увеличи цената на абонамента, потребителите ще бъдат уведомени и ще трябва да потвърдят, че са съгласни, преди да бъдат таксувани. Потребителите ще могат по всяко време да превключват между различни абонаментни планове.

Отваряйки широко вратите за абонаментния бизнес модел, от Apple се стремят да стимулират разработчиците да качват повече качествено съдържание в App Store. Това се потвърждава от промененото разпределение на приходите от приложенията с абонамент. В момента за тях важи принципът, валиден за всички останали приложения в App Store – 70% от приходите отиват за разработчика, а останалите 30% се прибират от Apple. Компанията от Купертино въвежда ново разпределение от 85% на 15% за приходите от потребители, които са абонирани за дадено приложение за период от 1 година и повече.

apple-subs-white-bg-01.0
Източник: The Verge

Одобрение на приложенията

Когато някой разработчик изпрати приложение, преди то да се появи в App Store, трябва да бъде прегледано от специален екип от хора, които трябва да потвърдят, че то функционира, не представлява опасност за потребителите и съдържанието му е подходящо за широката аудитория. Както ви споменахме по-рано, статистиката сочи, че времето, необходимо за одобрение на ново приложение, качено от разработчик, отнема средно 8.8 дни.

“Никога няма да се откажем от преглеждането на приложенията, защото то има голямо значение” – казва Фил Шилер.

developers-750x400Той съобщава, че Apple преглежда около 100 000 приложения седмично и от компанията са разработили нова система, по която процесът да се случва по-бързо, без това да влияе на качеството, с което всички в компанията, а и феновете й, са свикнали.

Това ще бъдат най-сериозните промени в App Store от години насам. Хубаво е, че от Apple обръщат сериозно внимание на своя магазин за приложения и се стремят да го превърнат в по-добро място както за разработчиците, така и за потребителите. Предстои да разберем как подготвяните промени ще се отразят на App Store и дали са за добро.

Източник: The Loop

Добави коментар