1

Тим Кук: Apple взима под внимание вкусовете на китайските потребители при продуктовия си дизайн

#Новини
2015. 06. 23.

Миналият месец изпълнителният директор на Apple Тим Кук официално посети Китай, предизвиквайки фурор в азиатската държава. Едва сега, обаче, на повърхността изплува негово изключително интересно интервю пред местна медия.

В него Кук разкрива, че Apple се съобразява с предпочитанията на китайските потребители при изготвянето на дизайна на нови Apple продукти. Изпълнителният директор и преди е споменавал колко важен е Китай за дейността на Apple: китайският пазар съвсем скоро ще изпревари американския като най-значим за технологичната компания.

Думите му са подплатени и от конкретни примери. Едно от „кимванията“ към предпочитанията на китайския пазар е златистият цвят на iPhone. Златното е изключително уважаван и популярен цвят в редица азиатски държави, начело с Китай. Прогнозата на Apple се оказа вярна – златистият iPhone (който бе представен за пръв път през 2013 с излизането на iPhone 5S) е най-желаният модел от гледна точка на цветовата гама. Именно той се изкупува най-бързо във всички Apple stores в китайските градове.

2

Снимка: Abcnews.go.com

По подобен начин се разви ситуацията и с Apple Watch. Златистият модел на иновативния продукт се разграби за по-малко от час.

Както вече ви информирахме, Китай генерира 29% от приходите на Apple за първото тримесечие на 2015 година. Статистиките за същия период отбелязват и още един интересен факт: азиатската държава е на челна позиция, що се касае до обема сваляния на iOS приложения. Приходите от iOS приложения обаче заварват Китай на трето място, следвайки традиционните лидери САЩ (първо) и Япония (второ).

Тим Кук е ревностен привърженик на разгръщането на дейността на Apple в Китай. Изпълнителният директор на компанията дори има регистрация в китайския еквивалент на Twitter – Weibo. Там той общува свободно с китайските фенове на бранда. Негова дългосрочна инициатива е петгодишният му проект да се грижи за 1 милион акра гори на територията на Китай с цел запазване на природата на държавата.

3

Профилът на Кук във Weibo. Снимка: Gbtimes.com

Въпросната визита на Кук от месец май имаше и още един социален фокус: китайското образование. Той наблегна на това колко важно е да съществуват различни образователни инициативи и отбеляза, че Apple активно съдейства в организацията на над 180 програми, които да улеснят и разнообразят учебния процес за учениците в азиатската държава. Примери за дейността на Apple са композирането на музика с помощта на GarageBand и обучението на деца със слухови проблеми при използването на телефон.

Източник: CultOfMac; заглавна снимка: iPhones.ru

Добави коментар