Apple наема още един важен кадър от автомобилната индустрия

#Новини
2015. 07. 22.

И преди сме ви споменавали за възможността Apple да навлиза в автомобилния бизнес. Все пак, след като компанията революционализира уолкмена, след това – мобилния телефон, а съвсем отскоро и часовника, не е ли това една поредна логична стъпка? Така мислят много от Apple наблюдателите, и тези дни спекулациите им за пореден път бяха подхранени.

Не друг, ами самите The Wall Street Journal докладват, че компанията е наела Дъг Бетс. Бетс е дългогодишен експерт в автоиндустрията и бивш ключов кадър на Fiat Chrysler Automobiles. Все пак през месец май главният изпълнителен директор на Apple се видя с шефа на Fiat Chrysler, Серджо Маркионе, напомнят от финансовата медия.

Естествено, Бетс далеч не е изолиран случай, като през последните месеци Apple включва нови и нови експерти от автомобилния сектор в редиците си. Само че Бетс е още по-значимо допълнение: преди дейността си във Fiat Chrysler, той е работил в Nissan (като вице-президент на производството) и Toyota (главен мениджър на производството).

От Apple не са коментирали каква точно ще е позицията на Бетс и какви са плановете на компанията в контекста на автомобилния сектор. Това подхранва още повече теориите на водещи световни медии и технологични специалисти.

Пазарните наблюдатели смятат, че Apple ще се изправи челно срещу Google, разработвайки самоуправляваща се електрическа кола. По думите им, битката между двете компании ще е жестока, но във всички случаи ще отнеме известно време. Все пак е нужно да мине известен период, преди самоуправляващите се, или пък електрическите коли, да се превърнат в предпочитания избор на масовия потребител.

Инфотейнмънт системата CarPlay е единственото официално присъствие на Apple в автомобилната индустрия.

Предполагаемият проект с кодово име „Titan” е на фокус и от страна на любители на бранда. Така например преди месец сайтът Freelancer.com проведе конкурс, предизвиквайки дизайнери от цял свят да предложат визията на евентуална Apple Car.

Същевременно, в глобален аспект се наблюдава люта битка между Силициевата долина и традиционните авто хъбове като Детройт и Франкфурт. Какъв ще е резултатът от съревнованието между класическите автомобилни компании и технологичните гиганти? Следващите няколко години със сигурност ще дадат ясен отговор на този въпрос.

Източник: The Wall Street Journal; заглавна снимка: MacG

Добави коментар