iAd

Apple променя изцяло рекламирането на съдържание с iAd

#Новини
2016. 01. 17.

С излизането си през 2010 г. iAd предизвика изключително високи очаквания спрямо резултатите, които ще донесе. От Apple явно имат друг поглед върху това как по-точно ще се осъществява рекламата на всякакво съдържание. Предстои да видим каква точно ще е трансформацията на iAd механизма.

Донякъде изненадващо, но не шокиращо, Apple обяви, че iAd App Network ще престане да съществува в този си вид след 30 юни тази година. С оглед на решението, компанията от Купертино е спряла приема на приложения в рекламната мрежа. Въпреки това разработчиците на вече съществуващи кампании ще продължат да генерират приходи до самия край на iAd. Създаването на съдържание също е налично: но само за вече активните кампании, вкарани в iAd системата.

Около бъдещето на iAd се вихрят множество дискусии. Важно е да се отбележи, че реториката в изказването на Apple не споменава затварянето на iAd като платформа изцяло. По-скоро ще се осъществи промяна в механизма, по който разработчиците на приложения закупуват място за рекламиране на приложенията си. Във всички случаи той ще е добре обмислен, предвид рекордните успехи на App Store.

По-рано през седмицата пък излязоха доклади, според които Apple смята да напусне рекламния бизнес. Това включва и промяна на статуквото, в което Apple взима 30% от рекламните приходи като част от сделката. Ето, че явно точно това се очертава като предпочитаният бъдещ ход за компанията.

iAd на Mac.

Интересни бяха и думите на Еди Кю, вице-президентът на Apple в ресор софтуер и онлайн услуги. По време на тазседмична дискусия около iOS 9 News приложението, той изтъкна, че Apple разработва специално средство за реклама. То ще е насочено към издателите и медиите , част от News, и, явно в линия с плановете за iAd, ще бъде на „самообслужване“. Очаква се то да се появи в следващите два месеца.

Може би този механизъм в News приложението ще е малък тест за това как точно да се подходи към новото лице на iAd?

Източник: Apple Insider

Добави коментар