imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Тази статия не е обновявана повече от година. Имайте предвид, че съдържанието може да не е вече актуално.

Възражда ли се рекламната война между Apple и Microsoft?


В исторически план отношенията между Apple и Microsoft винаги са били сложни, а противоборството между двете компании намира отражение и в рекламите, които компаниите правят, заяждайки се една с друга.

Наскоро изглеждаше, че краят на тази война е все по-близо. Доказателствата за това бяха налице, когато миналата Коледа Microsoft пуснаха реклама, демонстрираща топли чувства към конкурента си.

Apple пък покани един от най-високопоставените служители в Microsoft на сцената на миналогодишното септемврийско събитие, когато бяха представени iPad Pro 12.9’’, Apple TV 4 и iPhone 6s. Тогава Кърк Кьонихсбауер демонстрира продуктивността на изключително мощния iPad Pro в комбинация с Microsoft Office. Изглежда от тогава много неща са се променили, за което говори и последната реклама на Microsoft Surface Pro 4. Тя открито се заяжда със същия този iPad Pro.

Както виждате от видеото, то е отговор на последната реклама на iPad Pro, която Apple пусна. Вие можете да си я припомните тук, а най-важният акцент в нея,  е че тя характеризира iPad Pro като устройство, което може да изпълнява функцията на компютър – нещо, което и самият бос на Apple Тим Кук не веднъж е заявявал. Можете да си припомните нашите съвети за кого е най-подходящ Pro таблетът на Apple и за кого 12-инчовият MacBook тук.

Независимо дали сте фенове на Microsoft или на Apple (ние мислим, че четейки нашия блог, вече сте избрали правилната страна :)), е забавно да проследим рекламната война между двете компании през годините. Може би най-ярките примери за тази видео престрелка бяха клиповете от “Get a Mac” кампанията на Apple, стартирала през 2006 г. Тя включва цели 66 реклами (можете да видите всички тук), показващи образа на Mac като готин и свеж, докато РС е закостеняло и скучно. Кампанията демонстрира удобството и лекотата, с която ползваме Mac, наблягайки на редица от недъзите на Windows. Ето няколко от изключително забавните видеа.

Microsoft обаче не оставят нещата така и пускат в отговор реклами, показващи, че техните устройства не се използват само от скучновати хора с костюм и очила, а от най-разнообразни потребители.

В друго видео пък от Microsoft изтъкват високата цена на лаптопите на Apple.

През 2009 г. Apple отново пуска реклама, част от вече знаковата “Get a Mac” кампания.

Това е може би един от последните случаи, в които Apple обръща такова внимание на Microsoft и Windows в своите реклами. От този момент нататък, следващите куршуми в тази своеобразна престрелка идват от компанията, основана от Бил Гейтс и Пол Алън. Ето едно видео, сравняващо Siri и дигиталният асистент на Microsoft Cortana, което възроди старата рекламна вражда.

Тази реклама на Lenovo Yoga Pro 3 пък прокламира, че въпосното устройство превъзхожа MacBook Air (нещо, което само може да ни кара да се усмихнем).

Така стигаме и до последната реклама на Surface Pro 4, която ви представихме по-горе. Предстои да разберем какъв ще бъде отговорът на Apple. Ще бъде интересно тази война да се разрази отново.

Главна снимка: The Country Caller

iPhone 7 + Powerbeats
Apple Inc. (AAPL)

Прочетохте ли това?

„Човек се стреми към невъзможното, знаейки, че накрая то ще се превърне във възможно“

Това е част от философията на датските майстори на висококачественото аудио от Bang & Olufsen. ... - Кликнете тук!