apple_fold_cover

Apple отново излезе начело в САЩ

#Новини
2015. 02. 05.

Хвърляйки поглед върху резултатите от пазарното проучване на Kantar Worldpanel ComTech относно продажбите на смартфони за последното тримесечие на 2014 година, можем да открием някои доста любопитни тенденции.

Според проучването Apple увеличава пазарния си дял в САЩ, Китай и Европа (тук са взети под внимание петте най-значими европейски пазара – Великобритания, Германия, Испания, Франция и Италия). Това, което приковава вниманието обаче е друго:

Apple изпреварва Android в САЩ за пръв път от края на 2012 година, макар и с минималната преднина от 0.1%. Освен безпрецедентния успех на iPhone 6 и iPhone 6 Plus, представянето на Apple през това тримесечие говори и че компанията има най-силната продуктова гама в историята си. С палитра от устройства в различните ценови класове, налични както с договор към оператор, така и свободно, Apple успя да се възползва от слабостта на Android в най-високия клас продукти.

– думи на Каролина Миланези от ComTech.

Излишно е да споменаваме, че през празничния сезон iPhone 6 беше най-продаваният смартфон в САЩ, както и най-желаният подарък в тази категория. Samsung запази своята позиция като производител номер 2 на смартфони с Galaxy S5, който бе вторият най-продаван смартфон за периода.Screen Shot 2015-03-09 at 7.49.28 AM

В Европа дяла на Android е спаднал с 3.8% на годишна база, докато този на iOS се е увеличил с 6.2%. Великобритания има най-голям принос за тази промяна като там дялът на iOS се увеличил с 13.1% в сравнение със същия период на предходната година, а Samsung, LG и Sony губят позиции както на годишна база, така и в сравнение с предишното тримесечие. Италия е единственият от петте най-големи европейски пазара, където Android бележи подем.

В Китай, където продължава да се налага местната марка Xiaomi, Apple успява да скъси дистанцията, увеличавайки дяла си до 21.5% спрямо 19% през предишната година. За почти една четвърт от китайските потрбители, закупили iPhone през последното тримесечие, това е техният първи смартфон. Този процент за същия период на 2013 година е едва 16.5%.

Това, което отличава Apple от другите брандове на пазара е огромният процент лоялни клиенти. Данните сочат, че около 87% от закупилите iPhone американци и европейци остават лоялни към компанията. Сред марките с Android платформа единствено Samsung може да се похвали с подобен, макар и доста по-нисък процент – 62%.

На интерактивната карта можете да разгледате развитието на пазара в различните региони.

Източник: Kantar WorldPanel

Добави коментар