iOS разработчици обявяват война на онлайн рекламите в iOS9?

#Новини
2015. 07. 24.

Ясно е, iOS 9 ще ни „запознае“ с много новости при излизането си на масовия пазар. Твърде възможно е едно от нововъведенията на мобилната операционна система да ни предоставя приложения, елиминиращи рекламите в интернет.

С iOS 9, Apple полага солидни основи за създаването на приложения, които блокират рекламите в мрежата

обяснява Дийн Мърфи, който е британски разработчик на iOS приложения. По-рано през месеца Мърфи е създал прототип, който е съкратил времето на влизане в известния Apple блог iMore от 11 на едва 2 секунди.

Амбициран от откритието си, Мърфи работи над пълната версия на своето приложение Crystal, което ще позволява на потребителите да махнат рекламите от своите браузинг навици. По думите му много други програмисти ще направят същото и App Store ще предлага богат избор на желаещите да имат „по-изчистено“ интернет преживяване.

Нишата се откри поради факта, че iOS 9 поддържа приложения, които филтрират съдържанието в Safari, Apple браузърът, наличен във всички iPhone и iPad устройства. Очакваната нова версия на мобилната операционна система на Apple е обект на постоянен интерес от страна на бета тестъри. Самата компания не е коментирала трактовката на множество разработчици, които са възприели това филтриране като удобен момент за изготвянето на подобни приложения като това на Мърфи.

Рекламите в интернет винаги са били бойно поле на интереси. Докато мнозинството потребители не харесват присъствието на постоянни съобщения и изскачащи прозорци, много сайтове разчитат именно на тях като източник на приходи. По-хитрите компании започнаха да разработват алгоритми, които успяват да пробият дори най-развитите приложения, блокиращи реклами (ad blockers).

Предимствата на блокирането на онлайн рекламите са немалко: от по-бързо браузване, през намалени сметки за трафик и обмен на данни, до по-дълъг живот на батерията след зареждане. Мърфи и негови колеги, споделящи мнението му, смятат, че търсене на подобни приложения ще има със сигурност. Нещо повече – те може да станат и едно от най-популярните заглавия в App Store.

Все още обаче не можем да бъдем сигурни какво точно ще е бъдещето на мобилните приложения, елиминиращи (или ограничаващи) рекламите в iPhone или iPad. По всичко си личи, че по-късно през годините ще разберем дали наистина ще има „анти-рекламна“ революция в iOS 9 App Store, или не точно.

Източник: TechnologyReview ; заглавна снимка: TechnoBuffalo.

Добави коментар