imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Тази статия не е обновявана повече от година. Имайте предвид, че съдържанието може да не е вече актуално.

iPad Pro: непоклатим на върха при големите таблети


Излизането на iPad Pro в края на изминалата година безспорно беше важно събитие за всеки фен на Apple. 12.9-инчовият гигант предложи един нов поглед към красотата на това да имаш iPad. Резултатите от продажбите на по-“джъмбо“ лаптопи за последното тримесечие показват, че компанията от Купертино има с какво да се гордее, що се касае до iPad Pro.

Продажбите на iPad Pro за тримесечието от появата му на пазара до началото на тази година възлизат на 2 милиона устройства. Това му отрежда безапелационното първо място, но още по-интересен е един друг факт. Гигантският таблет на Apple изпреварва цялата продуктова линия на Microsoft Surface таблети, които общо имат 1,6 милиона продадени бройки. Данните са на анализаторската компания IDC.

iPad Pro е лидер при големите таблети.

“При подобни резултати може да кажем само едно: цената не е най-важния фактор при закупуването на такъв тип продукт. Представянето и мощността са“, изтъкна шефът на IDC Жан Бушар. Анализаторите поставят по-мащабни таблети от класа на iPad Pro и Microsoft Surface в различна категория от традиционните таблетни устройство (като iPad Air например).

На второ място след Apple остава вечния конкурент Samsung. Южнокорейската компания все пак разполага с много обстойно портфолио в таблетната ниша – макар, че отбелязва спад с -18,1% на годишна база. Интересна е появата на Amazon Fire, който изстрелва Amazon на трето място с шокиращия скок от 175,7%. Според IDC обаче това е временно положение, продиктувано от изминалия празничния сезон и изключително ниската цена на таблета.

Untitled

Топ петицата се допълва от Lenovo и Huawei. Като цяло пазара на таблетите отбелязва сериозен спад, като за последното тримесечие на 2015 общият брой продадени устройства са 65,9 милиона. Това е с 13,7% по-малко от предишния сезон.

Нишата, която iPad Pro заема в момента, обаче, е обект на оптимизъм за пазарните анализатори. По всичко изглежда, че все повече и повече потребители се интересуват от възможностите за един по-мощен, макар и обемен таблет. Причината – за някои от тях, джъмбо таблетите са достоен заместител на техните лаптопи или компютри.

Източник: IDCApple Insider.

Beats article
Apple Inc. (AAPL)

Прочетохте ли това?

„Човек се стреми към невъзможното, знаейки, че накрая то ще се превърне във възможно“

Това е част от философията на датските майстори на висококачественото аудио от Bang & Olufsen.