Tesla-Apple-harc-cover

Искате да ви наемат в Tesla? Работете за Apple.

#Новини
2015. 02. 07.

Имате желание да работите под ръководството на един от най-големите иноватори в съвременния свят – Елън Мъск. Изглежда има много проста формула как да го постигнете: започнете работа в Apple. Между двете компании се води ожесточена битка за спечелването на благоволението на работниците, която за момента са печели от Tesla.

Bloomberg разглежда тази борба в свой материал, започващ с представянето на случая на Дъг Фийлд, продуктов и хардуерен дизайнер в Apple от 2008 до 2013 година, работил върху MacBook Air, MacBook Pro и iMac. Дъг харесва своята работа и няма намерения да я сменя. И така до есента на 2013 година, когато получава обаждане от Елън Мъск. В последствие Дъг Фийлд става вицепрезидент на Tesla, отговарящ за автомобилната програма на компанията и определя работата си като:

възможност за мен и много други да последваме мечтата си да правим най-добрите коли в света като същевременно сме част от една от най-иновативните компании в Силициевата долина.

Elon-Musk
Елън Мъск, наричан още „истинският железен човек“. Снимка: Forbes

Дъг Фийлд не е първият, и изглежда няма да бъде последният, високопоставен служител на Apple, който избира да продължи развитието си в Tesla. В Tesla до момента са наели най-малко 150 бивши кадри на Apple, повече от наетите там бивши служители на която и да било друга компания, включително тези на утвърдените автомобилни производители. Елън Мъск твърди, че от гледна точка на дизайн между Tesla и Apple има много общи неща. От Купертино, както обикновено, отказват да коментират.

Tesla-Supercharger
Станция за зареждане

Анализаторът на автомобилния пазар в Morgan Stanley Адам Джонас изтъква предимството на иновативни компании като Tesla, произтичащо от засилващата се роля на софтуера в автомобилостроенето. Според него до 10 години 60% от стойността на автомобила ще се определя от софтуера (за разлика от сегашните 10%), което би дало “почти нечестно” предимство на Tesla спрямо традиционните марки, произвеждащи коли.

Tesla-1
Tesla Model S

Бивши служители на Apple, присъединили се към Tesla, определят като водещ мотив за промяната колите на компанията, както и нейния директор. Елън Мъск, както и Стив Джобс, има ярка индивидуалност и се слави с това, че обръща внимание и на най-малкия детайл. Пожелал анонимност бивш служител на Tesla твърди, че Мъск питае добри чувства към Apple и приветства сравненията между него и Джобс. Освен това, според неназован специалист в подбора на човешки ресурси, цитиран от Bloomberg, Мъск привлича към своята компания, хора, отговарящи на същия профил, както служителите на Apple: отдадени, трудолюбиви и склонни да бъдат ръководени от силен лидер.

Tesla-Model-S-belter
Таблото и централната конзола със 17-инчов тъчскрийн на Tesla Model S

Влиянието на Apple е очевидно в Tesla Model S – седана, излязъл на пазара през 2012 година. Луксозният електромобил, чиято цена започва от около 70 000$ разполага със 17-инчов тъчскрийн, чрез който се контролират повечето функции на колата като пускането на климатроника и отварянето на панорамния покрив. Благодарение на достъпа до интернет, също като iPhone и iPad, операционната система на Tesla често се обновява по безжичен път.

Опитваме се да го проектираме, така че да не изисква много мислене. Повече прилича на iPhone, отколкото на Форд

– твърди Бренан Боблет, също бивш служител на Apple, отговарящ за разработването на контролния екран на колата.

Tesla-szalon
Шоурум на Tesla в Пало Алто, САЩ

Паралел между Tesla и Apple прави и Джордж Бланкъншип, един от първите служители, извървяли пътеката между двете компании. През 2010 той е нает, за да помогне за изграждането на магазините на компанията.

Всичко, което Tesla прави е уникално за автомобилната индустрия. Ако се върнем 15 години назад, когато започнах в Apple, ще видим, че почти всичко, което правехме тогава също беше в противоречие с утвърдените норми в индустрията.

– твърди Бланкъншип. Традиционните автомобилостроители забелязват очертаващата се тенденция и за да влязат в крак, се опитват да отворят офиси и центрове в близост до Силициевата долина. Привличането на инженерен талант към тяхната кауза обаче се оказва не толкова лесно, тъй като работещите в тази област предпочитат да бъдат част от някоя от многото иновативни компании, имащи представителства там, според анализатора Дейв Съливан. Съливан твърди, че не е чувал за бивш служител на Apple, отишъл в последствие да работи за някой от традиционните автомобилопроизводители.

Tesla-Model-S
Tesla Model S

Според Елън Мъск от Apple също се опитват да съблазняват негови служители, предлагайки им по 250 000$ при подписване и с 60% по-високи заплати:

Apple прави много сериозни опити да набира персонал от Apple, но засега са успели да наемат много малко хора

Това, което можем да отбележим в заключение е, че възможността на Tesla да събира таланти от Apple, може да им даде предимство в ерата, когато колите все повече заприличват на компютри.

ИзточникBloomberg. Снимки: Tesla Motors.

 

Добави коментар