apple-transparency-cover

Доклад за прозрачност на Apple за втората половина на 2015 г.

#Новини
2016. 04. 20.

Последният доклад за прозрачност на Apple отразява правителствените искания за разкриване на информация през втората половина на 2015 година. Точният брой на заявките не може да бъде разкрит, но в доклада се споменава за над 30000 получени искания за миналата година, като Apple оказва съдействие за над 82% от тях.

Цифрите в доклада са статистически разделени по държави, райони и вид искане. По-голямата част на отправените заявки са свързани с изгубени или откраднати устройства, за които Apple съдейства на 52% от подадените заявки от Европа, Близкия Изток, Африка, Индия и на 80% на заявките, подадени от САЩ.

Заявките за изгубени или откраднати устройства, или така наречените от Apple “Заявки за устройства”, съдържат искане за разкриване на информация за регистрираните в системата на Apple имена на потребителя, както и на коя дата устройството е използвало за последен път Apple services. Задължително условие за извършването на подобна проверка е наличието на сериен и IMEI номер на устройството. Тук обръщаме внимание, че точно поради тази причина, препоръчваме да запазите документите или кутията на вашето устройство.

nagyito-transzparencia

Както вече знаете от статията ни, отразяваща опитите на FBI за отключването на iPhone 5c, правителствата проявяват по-голям интерес към исканията за разкриване на Apple акаунти, съдържащи списъци с имена, адреси и iCloud архиви. Броят на тези заявки е доста малък, общо 1813, от които 1015 са в САЩ. Въпреки малкия брой заявки, всяка една от тях съдържа искания за няколко акаунта, като общия брой на акаунтите е 12850. Съдействието от страна на Apple за тези заявки се равнява на 43% за Азиатско-тихоокеанския регион и до 97% за Латинска Америка.

fbi-paid-grey-hat-hackers-a-one-time-fee-to-crack-san-bernardino-iphone

Китай заема първо място по заявки за акаунти, като чрез 32 заявки иска разкриването на 6724 акаунта. Apple отбелязва, че по-голямата част от тези заявки са свързани с фишинг разследвания, а предоставеното съдействие се равнява на 53%. САЩ заема второто място с 1015 заявки, свързани с 5192 акаунта.

Третият тип заявки, според доклада на Apple, са така наречените “спешни заявки”. Те се отнасят до казуси, свързани с лица, които са подложени на опасност от смърт или физически увреждания. В световен мащаб, броят на тези заявки е само 178, а Apple съдейства за 100% от тях.

Съвсем тематично, миналата година Electronic Frontier Foundation награди Apple с пет звезди за внедряването на всички най-добри практики, идентифицирани от фондацията.

Източник: 9to5mac

Добави коментар