apple-music-spotify.png

Spotify сменя тактиката в битката срещу Apple Music

#Новини
2015. 08. 12.

Spotify се готви да ореже чувствително параметрите, които безплатният абонамент за услугата предлага на своите потребители. Дали това ще се окаже печеливш ход в битката с Apple Music, или напротив?

Според Digital Music News безплатната версия на Spotify в момента се използва от близо 60 милиона потребителя, докато броят на плащащите за услугата абонати е едва 20 милиона. Тези цифри говорят, че безплатната опция е напълно достатъчна за повечето абонати. Въпреки, че броят на потребителите на Spotify се увеличава непрекъснато през последните години, компанията оперира на загуба и страда от липса на свободни средства. Това поставя под съмнение freemium бизнес модела, който Spotify използва, и буди недоволство сред инвеститорите.spotify_free_v_paid

В тази връзка, източниците на Digital Music News твърдят, че Spotify ще смени тактиката и ще премине към premium или “gated access” модел. Какво може да означава това? Изданието не дава цялостна информация по въпроса, но вариантите са няколко. Една възможност е ползващите безплатния абонамент да могат да слушат само една-две песни от даден албум, докато плащащите за услугата да имат достъп до цялото съдържание. Друг вариант е определени парчета да бъдат налични в безплатната услуга само за кратък период от време.

Целта на този ход е повече потребители да започнат да използват платената версия на Spotify, което да осигури и допълнителни приходи за изпълнителите, чието творчество се стриймва чрез услугата. От Spotify все още не са обявили официално кога ще се случат промените. В момента компанията е притисната от изтичащите договори с големите музикални лейбъли, които все още не са подновени.Spotify-vs-Apple-Round-2-cover

Освен това, битката с набиращата инерция конкурента услуга Apple Music продължава с пълна сила. Apple Music вече има над 11 милиона абоната, а услугата е налична от по-малко от два месеца. Все пак, ще придобием по-ясна представа как стои разпределението на силите, когато изтече тримесечният безплатен период, в който Apple Music може да се ползва от своите абонати. Знаем, че Apple Music няма да има безплатна версия. Ако и от Spotify орежат своята, дали това няма да насочи голяма част от потребителите, които не искат да плащат месечна такса (била тя и в размер на 5 евро), към стриймване през Youtube?

Източник: Digital Music News, главна снимка: Business Insider

Добави коментар