imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Тази статия не е обновявана повече от година. Имайте предвид, че съдържанието може да не е вече актуално.

Да си припомним една от най-знаковите реклами на Apple


1997 година е повратна в историята на Apple. Това е годината, когато компанията започва своя най-голям възход. По това време върви и една от най-знаковите рекламни кампании на Apple – Think Different.

Макар и тази кампания да включва много елементи, сега ще ви припомним един от тях (този, който смятаме за най-въздействащ) – телевизионната реклама.

Едноминутното видео показва някои от най-вдъхновяващите личности на 20-ти век, а именно Алберт Айнщайн, Боб Дилан, Мартин Лутър Кинг, Ричард Брансън, Джон Ленън (с Йоко Оно), Бъкминстър Фулър, Томас Едисон, Мохамед Али, Тед Търнър, Мария Калас, Махатма Ганди, Амелия Еърхарт, Алфред Хичкок, Марта Греъм, Джим Хенсън (с жабока Кермит), Франк Лойд Райт и Пабло Пикасо. Клипът завършва с младо момиче, което отваря очите си, за да види възможностите пред себе си.

Текстът на рекламата също е изключително надъхващ. Няма да го цитираме, тъй като можете сами да го чуете във видеото. Любопитно е, че Think Different рекламата има и версия, в която говори самият Стив Джобс.

По телевизиите обаче се разпространява клипът, озвучен от актьора Ричард Драйфус. Говори се, че Джобс е искал да постави ударението върху Apple, а не върху своята личност, и затова е избрал за ефир версията с гласа на Драйфус.

Каквато и да е истината, тази реклама си остава изключително знакова. Все по-рядко днес можем да видим такива образци на рекламното изкуство.

Accessories article
Apple Inc. (AAPL)

Прочетохте ли това?

„Човек се стреми към невъзможното, знаейки, че накрая то ще се превърне във възможно“

Това е част от философията на датските майстори на висококачественото аудио от Bang & Olufsen.