Функциите за проследяване на съня в iOS 14 и wаtchOS 7

iMagazin
17/08/2020 ❘ 15:00

Потребителите на фитнес тракери и смарт часовници с фитнес насоченост знаят, че проследяването на съня е първата стъпка към подобряване на неговото качество. Една спокойна нощ с добра почивка пък от своя страна дава отражение и върху деня ви, а вие сте заредени с енергия и готови за предизвикателства. Днес ще ви покажем как да използвате новите функции за проследяване на съня в iOS 14 и watchOS 14.

Разбира се, ако разполагате с часовник на китката си, докато спите, можете да получите по-подробна картина на съня си, тъй като той може да отмерва пулса ви и промените в него. Все пак, при добро желание, можете да подобрите показателите си, използвайки и само iPhone и вградените в него функции за съня.

График на съня

В Health приложението за iPhone или на вашия Apple Watch, можете да зададете График на съня (Sleep Schedule) с количеството сън, което желаете да постигнете всяка нощ, както и целите ви за време на лягане и време на събуждане.

Задайте цел за съня (колко искате да спите всяка нощ). Препоръчителното количество сън е минимум 8 часа на нощ. Можете също да зададете желан час за лягане и ставане, а приложението ще ви съобщи дали това съответства на вашите цели. Също така, режимът за работните и почивните дни може да бъде различен.

В зависимост от това в колко часа искате да се събуждате, можете да зададете аларма на вашия iPhone или Apple Watch, като тази на часовника може да ви буди с дискретна вибрация, която няма да притесни вашия партньор. На екрана на iPhone пък имате възможност да видите надпис Good Morning с часа и прогнозата за времето за деня. Можете да променяте графика на съня от приложението Health, както и от Clock.

Sleep Mode

Ако решите да активирате този режим, в часа за лягане той ще опрости изгледа на вашия iPhone при заключен екран, така че нотификациите да се скрият и Do Not Disturb опцията да влезе в сила. Можете да зададете Sleep Mode (режима на сън) да се включва автоматично в избраното от вас време за сън, както и да го включвате и изключвате през Control Center.

Wind Down

Wind Down е допълнителна опция към Sleep Schedule и Sleep Mode, която активира Do Not Disturb режима още преди зададения от вас час за лягане, като по този начин ви помага да не се разсейвате прекалено, за да моежете да получите качествена почивка. В зависимост от това как предпочитате да завърши денят ви, можете да зададете кратки Shortcuts команди, които да се активират преди лягане - например, ако четете, вашият iPhone ще ви предложи приложение за четене. Същото се отнася и за музика, йога, медитация и т.н.

Проследяване на съня

Най-очакваната функция в следващото поколение Apple Watch, което трябва да се появи през есента. В момента има приложения, като Sleep Cycle, които ви дават подробна картина на съня с различните му фази, но от Apple все още нямат тази опция фабрично заложена. При Sleep Tracking режим, дисплеят на вашия Apple Watch автоматично се изключва на базата на зададения ви график за сън, така че да не ви притеснява докато спите. В приложението Health можете да видите статистиката от вашия сън, тенденциите във времето, както и измененията в пулса ви по време на сън. За момента, тракери, като тези на Fitbit и Withings, предлагат далеч по-задълбочена информация, придружена с персонални съвети, които да ви помогнат да подобрите показателите си, но ние не се съмняваме, че от Apple работят усилено, за да изпреварят останалите компании. 

Паралелно със статистиката, Health приложението предлага статии със съвети, дават насоки как, по принцип, можете да постигнете качествена почивка през нощта. 

Нотификации за нивото на батерията на Apple Watch

iOS 14 и watchOS 7 включват нови нотификации за нивото на батерията, които ще ви помогнат да оптимизирате зареждането на вашия смарт часовник. Ще бъдете уведомени както, когато батерията на Apple Watch намалее, така и когато той е зареден на 100%, така че да можете да го извадите от зарядното и да го сложите на китката си през нощта. Консумацията на енергия при проследяване на съня варира, но обикновено тази фукция отнема около 30% от нивото на заряд на вашия часовник.

Можете да си припомите някои от ключовите нововъведения в iOS 14, като промените в Maps за iOS 14, тези в Messages, тези в Safari, или чисто новото фабрично приложение на Apple - Translate, също можете да видите как ще се промени дизайнът и функционалността на Home екрана и как системата може да превърне iPhone в ключ за вашата кола.

Източник:MacRumors